پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118577
آيت‌الله موحدي کرماني:
آمريکا نسبت به گذشته منفورتر شده است/رئيس‌جمهور براي معرفي وزيرعلوم جديد حساسيت‌هاي مجلس را در نظر بگيرد/معناي اعتدال هم محبت و هم برخورد است
تاریخ انتشار : 1393/06/01 09:14:26
نمایش : 2948
خطيب نماز جمعه تهران گفت: معناي تذکر رهبري معظم اين است که دولت با شناسايي نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند يکي از اين نقاط ضعف تفسير غلطي بود که از اعتدال شنيده شد و معناي اعتدال اين نيست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشيدن حتي جاني و مقصر صورت گيرد، بلکه بايد به جاي محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگيرد.
 

 

 

 

به گزارش پيرغار به نقل از دانا، آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني" در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تاکيد بر رعايت اصل تقوا اظهار داشت: بهترين شيوه تقوا اين است که انسان در زمره صادقين باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن عرض تسليت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: در زندگي ايشان ارشاد و نکات بزرگ و فراواني وجود دارد که يکي از برنامه‌هاي ايشان استفاده از فرصت‌ها است.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه رعايت اخلاق اسلامي يکي از نکات بسيار مهم و ويژه‌اي براي امام جعفر صادق(ع) بود، گفت: موضوعات اخلاقي هميشه براي ايشان در امر تعليم و تربيت بسيار ارزنده و مهم بود.

آيت‌الله موحدي کرماني با تاکيد بر اينکه اخلاق در جامعه ما بسيار ضعيف شده است، تصريح کرد: اخلاق در ادارات، جامعه، زندگي زناشويي ما جقدر رعايت مي‌شود؟ در حالي که بايد بدانيم که ادارات اجير مردم و جامعه هستند و بايد در مقابل پولي که از بيت‌المال مي‌گيرند به وظايفشان عمل کنند و در غير اينصورت اين مبالغ شبهه ناک مي‌شود و بگذريم که در برخي ادارات زيرميزي هم گرفته مي‌شود و اين مسئله براي نظام و انقلاب خطرناک است.

وي به رعايت اخلاق در دانشگاه‌ها و مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: بر جوانان و نوجوانان رحم کنيد مبادا فکري غلط و سخني باطل و جمله‌اي که بوي اهانت به نظام و انقلاب مي‌دهد، از زبان شما شنيده شود.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: حکومت بايد دلسوز باشد و مردم هم بايد از هرگونه تنبلي و سستي و زودرنجي پرهيز کنند.

آيت‌الله موحدي کرماني ادامه داد: تکفيري‌ها در حال حاضر بيش از 50 مسجد و کليسا را ويران کردند.

وي درباره مذاکرات هسته‌اي ايران با غرب گفت: آمريکا و غرب پيشنهاد ايران مبني بر برد- برد را بپذيرند چرا که اين مسئله به نفع منطقه، غرب و البته خود ايران است. که اگر نپذيريد به يک بازي برد باخت تبديل مي‌شود و بازنده اصلي شما خواهيد شد.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: هر زماني که آمريکا مقابل ملت و انقلاب اسلامي ايران ايستاده بازنده شده و در زماني تا توانسته از شاه مخلوع و صدام حسين در ساليان دراز حمايت کرده، اما ايران در مدت جنگ تحميلي حتي يک وجب از خاکش را مقابل عراق از دست نداد و شاه را هم از کشور مجبور به فرار کرد.

آيت‌الله موحدي کرماني نفرت و انزجار جهان از آمريکا و حاميانش را بزرگترين باخت آنها دانست و تصريح کرد: انجام اقدامات مختلف از سوي اين کشورها فقط موجب شدت نفرت جهان از اين چهره‌هاي کثيف شده و تاحدي که شعار "مرگ بر آمريکا" در غرب هم طنين‌انداز شده است.

وي خطاب به دولت يازدهم گفت: به دليل حمايت‌هاي معظم له از اين دولت به آنها تبريک مي‌گويم و اين حمايت يعني اينکه حضرت آقا راضي نيستند که دولت تضعيف شود و البته ايشان همراه با حمايت و تاکيد مي‌فرمودند که همه دولت‌ها نقاط ضعف و مثبتي دارند و اين يعني که دولت تدبير و اميد هم بايد نقاط ضعف خود را بشناسد. 

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: معناي تذکر رهبري معظم اين است که دولت با شناسايي نقاط ضعف، آنها را علاج کند و هر چند يکي از اين نقاط ضعف تفسير غلطي بود که از اعتدال شنيده شد و معناي اعتدال اين نيست که همه جا نرمش، سازش و دست به سر همه کشيدن حتي جاني و مقصر صورت گيرد، بلکه بايد به جاي محبت، محبت و در برابر برخورد هم برخود صورت بگيرد.

آيت‌الله موحدي کرماني افزود: دولت بايد به خدماتي که رزمندگان و شهدا در جبهه‌ها براي حفظ انقلاب داشتند نهايت تقدير و تشکر کند و مقام آن‌ها را بالا بداند. 
 
خطيب نماز جمعه تهران به انتخاب مناسب شعار تدبير و اميد از سوي دولت يازدهم اشاره و تصريح کرد: براي انتخاب چنين شعاري به دولت يازدهم تبريک مي‌گويم اما در اين تدبيري که به عنوان شعاري خوب مطرح شده بايد سليقه‌هاي شخصي را کنار گذاشت و فقط تدبير الهي را مد نظر قرار داد.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبري به عدم راي اعتماد وزير تحقيقات و فناوري در مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: رئيس‌جمهور بايد در انتخاب وزير بعدي عنايت کند و اين که حساسيت مجلس در مورد وزير معزول چه بوده است و تقاضا مي‌کنم که وي فردي را به مجلس معرفي کند که ديگر اين نقاط ضعف را نداشته باشد و نقاط قوتش را بالا ببرد.  

انتهاي پيام/

 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html